Člane Slovensko-japonskega poslovnega sveta verjetno ni potrebno posebej prepričevati, da je sodelovanje z Japonsko velika priložnost za Slovenijo in da so številne neizkoriščene možnosti praktično na vseh področjih; od klasičnega izvoza do skupnega razvoja najzahtevnejših izdelkov.

V zadnjih letih se sodelovanje izboljšuje. Število japonskih podjetij v Sloveniji je že preseglo številko dvajset in v tem okviru je nekaj nekaj res uspešnih primerov. A to je še zmeraj daleč pod številkami v primerljivih državah kot so: Slovaška, Češka, Madžarska in celo Bolgarija ali Romunija. In to kljub izjemni geografski legi, dobri infrastrukturi in še posebej zelo dobri izobrazbeni strukturi, Slovenija še zmeraj nima ustreznega mesta na poslovnem zemljevidu Japonske

In zakaj je sodelovanje z Japonsko pomembno? Zakaj bi morali posvetiti več pozornosti pritegovanju japonskih investitorjev, partnerjev oziroma nuditi polno podporo slovenskim podjetjem pri prodoru na japonski trg?

Japonska podjetja v Sloveniji nam prinašajo prav to o čemer se veliko govori. Prinašajo nam kvalitetna delovna mesta, moderne izdelke z veliko dodatno vrednostjo in prihodnostjo. Japonci vlagajo predvsem v zahtevne proizvode, ki zagotavljajo delo našim inženirjem in tehnikom. Obenem pa tudi razvojnim inštitutom, univerzam in njihovim fakultetam. Podobno velja za izvoz na Japonsko, ki sodi med največje uvozne trge na svetu. Seveda tam ni lahko uspeti, a tisti, ki se potrudijo in uspejo imajo zagotovljeno prihodnost.

Kje in kakšne priložnosti pravzaprav imamo. Govorjenje na splošno, statistika in podobne reči podjetjem ne pomagajo veliko. V tem uvodniku se v podrobnosti sicer ne moremo spuščati, a na kratko bi jih lahko nanizali takole:

Geografski položaj s prometno infrastrukturo. Takoimenovana “južna smer” povezave Daljnega vzhoda z Evropo naj bi tekla preko Slovenije. “Severna smer” (preko nizozemskih in nemških pristanišč je zasičena. Tako izvozniki v Evropo iz Daljnega vzhoda kot obratno iščejo nove, cenejše, manj zasičene logistične smeri. To je izjemna priložnost za splet podjetij od Luke Koper do prevoznikov, logističnih centrov itd. Skratka, možnost za stabilno in dolgoročno sodelovanje.

Izobraženi ljudje. Japonskih firmam, ki iščejo lokacijo v Evropi lahko ponudimo več kot npr. Nemčija, Avstrija ali druge zahodne države. Poleg tega ugodno lokacijo, varno življenje – skratka kvalitetno življenje.

Atraktivno lokacija za obisk japonskih turistov. Na tem področju je sicer že prišlo do preboja, a možnosti še zdaleč niso izkoriščene. Čas bivanja japonskih turistov v Sloveniji je potrebno podaljšati – tu se odpira izjemna možnost za tkim. Agroturizem.

Kvalitetni in konkurečni izdelki – Japonska je ogromen uvozni trg, kjer smo definitivno premalo prisotni. Tja je mogoče izvoziti praktično vse, a vstop na trg je zahteven in dolgotrajen.

Skupni projekti. Neštevilne možnosti. Energetike, informacijske tehnologije, robotika, medicina, logistika, avtomobilska industrija ipd. Možni so povsod kjer imamo skupne točke in to doma ali v tretjih državah. Še posebej bi lahko bil pomemben skupen projekt z japonsko razvojno agencijo NEDO. Upamo, da se bo ta za Slovenijo zelo pomemben projekt uspešno razvil.

Na vseh teh področjih je že nekaj narejenega. Imamo uspešne primere kot so: Optotek, Daihen, Yaskawa, Gorenje, Lecip, X-lab, Cosylab in številni drugi. Uspešni primeri so odličen temelj za nove projekte. Skrajni čas je, da potencial, ki ga imamo na področju sodelovanja z Japonsko, pričnemo izkoriščati v največjem možnem obsegu.

Japonska je za Slovenijo definitivno razvojna priložnost. Slovensko-japonski poslovni svet se bo v letu 2015 trudil pomagati članom tako odpirati kot izkoristiti poslovne priložnosti.

Hubert Kosler&Miran Skender